Fel principal,  Gustari

Salata cu ton si quinoa

Ce ziceti de o salata pentru pranzurile rapide si cu nu prea multe optiuni in frigider? Salata cu ton si quinoa mi se pare o idee nemaipomenita cand sunt pe fuga si nici nu am mare lucru gatit. O conserva de ton, quinoa si cateva legume gasite prin frigider mi-au dat ideea sa mai incerc ceva nou.
Eu am folosit legumele pe care le aveam prin frigider, dar mi se par usor de inlocuit, sunt multe variante care imi vin in minte, de aceea va las pe voi sa le descoperiti, in functie de gusturile voastre.
Desigur, puteti omite fulgii de drojdie sau busuiocul proaspat, dar sa stiti ca acestea ofera un gust diferit salatei. La fel, quinoa poate fi inlocuita cu succes cu bulgurul sau couscousul. Cum ziceam mai sus, puteti sa personalizati salata, invartindu-va in jurul conservei de ton si a boabelor de quinoa.
salata cu ton si quinoa

🔪 Preparare: 10min
👩‍🍳 Gatire: 10-20min

Ingrediente: (2 portii)

▪️o conserva de ton (195 g)
▪️120g quinoa
▪️10-12 rosii cherry
▪️1/2 ardei capia
▪️2 fire de ceapa verde
▪️4-5 masline
▪️frunze de busuioc
▪️zeama de lamaie
▪️fulgi de drojdie inactiva
▪️ulei de masline, sare, piper

Mod de preparare:

Pentru inceput, voi spala bine quinoa. O pun intr-o sita si o trec prin jetul de apa pana ce apa se limpezeste usor, usor. Va avea nevoie de cateva spalari pentru a fi gata de consumat.

E foarte important ca boabele de quinoa sa fie spalate bine, deoarece acestea sunt acoperite de o substanta protectoare, ce poate afecta gustul mancarii si poate deveni amar, daca nu este indepartata corect. In mod normal, quinoa este destul de neutra la gust, de aceea este des amestecata in diferite combinatii.

Punem 240ml apa intr-o oala incapatoare si o trecem pe foc. Cand incepe sa fiarba, adaugam quinoa. Eu, de obicei, o las sa fiarba la foc mediu pentru 15-20 de minute cu capacul pus. Adaug sarea in apa.

Intotdeauna folosim 2 parti de apa la o parte de quinoa, astfel vom sti ca este gata atunci cand a absorbit toata apa. Quinoa se umfla cand absoarbe apa, la fel ca leguminoasele.

Apoi, urmeaza partea cea mai simpla, punem quinoa fiarta intr-un bol, adaugam toate ingredientele taiate marunt sau asa cum ne place, sare, piper, putin ulei de masline, zeama de lamaie si fulgii de drojdie inactiva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *